Pedeset mališana iz Dobojskih škola stranih jezika je predstavljajući evropske zemlje skečevima i putujući evropskim državama rješavajući zagonetke, obilježilo Evropski dan jezika. Manifestacija „Jezički kafić“ je organizovana u sklopu info kampanje o cjeloživotnom učenju u okviru projekta „Obrazovanjem do zapošljavanja“ koji provodi Centar za promociju evropskih vrijednosti „Europlus“ iz Doboja, a sa 230.000 evra finansira Evropska unija.
Kroz dvočasovnu igru i druženje mališane je vodila Emanula Božić, a druženje je počelo interaktivnim pozdravom sa osnovcima na više stranih jezika.
Svaka od škola je potom kratkim performansima predstavila po jednu evropsku državu. Glossa centar je izvedbom na temu karnevala u Veneciji predstavio Italiju. Škola Tulipa je upriličila skeč o britanskom ritualu ispijanja čaja „Cup of tea“, Macmillan je igrokazom u restoranu predstavio Francusku. Dansku su kroz Andersenove bajke dočarali vikinzi i sirene u lego svijetu iz NTC centra. Cambridge centar je muzičkim skečom vršnjacima približio znamenitosti i muziku Španije.
Zabava u „Jezičkom kafiću“ ni ove godine nije prošla bez posluženja, pa su mališanima služene tri vrste kolača, porijeklom iz tri evropske države, kao i jedan engleski moktel sastavljen od različitih voćnih sokova.
Manifestacija je imala i takmičarski karakter, jer su ocjenjivana kreativnost i trud osnovaca u pripremi skečeva. Nagrada za kreativnost pripala je NTC školi za priču o Danskoj. Cambridge centar je imao najkreativniji naziv grupe – Hola España. Najorignalniji su predstavljajući Francusku bili članovi škole Macmillan. Škola Tulipa je bila najusklađenija sa temom, dok je Glossa centar nagrađen za uloženi trud.
Svim učenicima su kao nagrade uručeni readersi na njemačkom i engleskom jeziku, kako bi ukazali na značaj učenja jezika u razvoju mladih. Upravo to je i cilj manifestacije „Jezički kafić“, da istakne značaj učenja stranih jezika cjeloživotnog učenja, organizovane povodom 26. septembra Evropskog dana jezika.
„Sadržaj ovog teksta je isključiva odgovornost Centra za promociju evropskih vrijednosti EUROPLUS i ni u kom slučaju ne predstavlja stanovišta Evropske unije“.